lördag 6 augusti 2011

UTMANINGAR...

är något som jag gärna hakar på. Jag är en tävlingsmänniska ut i fingertopparna och jag HATAR att förlora. Min kära vän Katarina http://amospersson.blogspot.com/ gav mig en utmaning sist vi träffades och pysslade tillsammans. Vi är båda två damer som har fått en mycket svår och i princip obotlig sjukdom, vi är två shopoholics. Jag erkänner, jag hittar alltid en eller flera ursäkter/anledningar till att få shoppa. Detta är inget undantag när det gäller min "dyra" hobby. Jag handlar mer än gärna scrapsaker oavsett om jag behöver eller inte och jag har inte så lite saker i dagsläget heller. Nog, med erkännanden... Utmaning som sagt, Katarina utmanade mig till att vi ska skapa 100 alster innan vi får köpa nya scrapsaker. Undantag för förbrukningsmaterial som t ex dubbelhäftande tejp, 3-d kuddar, stickles (stardust), cardstock, lim osv. Jag ansåg även att jag var i stort behov av att fylla på min lager med blommor innan jag antog denna utmaning. Så mitt sista köp är gjort och det blev en beställning med blommor, jag hoppas att de dyker upp nästa vecka.
Bland dessa 100 alster ska det även vara en viss del julkort, för i år SKA jag börja göra dem i tid. Allt som ska räknas in i utmaningen måste även publiceras här i bloggen annars är det ogiltiga. Jag har kommit en liten, liten bit på väg nu i alla fall. Jag har hittills skapat 8 alster, som inom en snar framtid kommer att visas här i just denna blogg. Redan nu idag ska jag bjuda på det allra senaste som jag har skapat. Igår kom min kära granne, Rutan på besök och ville ha hjälp med ett bröllopskort. Jag älskar att göra bröllopskort så jag satte genast igång. Det blev även en liten presentask att stoppa pengar i. Så här blev det:

Jag kan inte sluta göra stafflikort...

Allt fick gå i vita toner och lite svagt rosa...

Två filthjärtan fick symbolisera kärleken, ihopbundna med pärlor...

Ett kort utan blommor är väldigt sällsynt i min värld...

Jag monterade dessa filthjärtan med gluedots (3-D) för att skapa lite extra effekt....

Till sist en närbild på papperen... Mycket GLITTER =)

Så här ser den lilla presentasken ut:



Katarina fyllde även år för några dagar sedan och jag for dit och lämnade en liten blomma och choklad. Självklart ger man sina pysselvänner ett kort på deras födelsedag. Jag hittade denna underbara stämpel i mina gömmor och tyckte att det var dags att damma av den lite...


Nu mina kära vänner ska jag inta ryggläge i soffan och kolla på en film!

KRAM

PS: Jag tror att jag måste införa en liten "tabell" för min egen skull så jag håller koll på hur jag ligger till i utmaningen. OBS! Denna tabell redogör endast för det som är både skapat och publicerat!!

LO: 0 st
Kort: 2 st
Altrat: 1 st
Totalt: 3 st
Kvar att skapa innan nästa shoppingrunda: 97 st

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar