söndag 17 juli 2011

SOMMARLOV...

är så härligt och underbart att det inte går att beskriva. Jag har nu arbetat mitt första år som lärare. Det har varit ett helt underbart år och framförallt väldigt lärorikt. Som lärare har man en stor förmån under sommaren, dvs SOMMARLOV! Just nu njuter jag för fullt av att bara vara ledig. Patrik har också haft semester under fyra veckor och barnen är självklart lediga. Vi gör inget speciellt, vi tar dagarna som de kommer och glömmer både tid och rum. Vi har varit en vecka i Stockholm och även gjort små turer och annat smått och gott runt omkring här hemma men mest är vi bara lediga. Jag har faktiskt kopplat av så pass mycket att jag inte vet vilken dag det är ibland. Jag har även tagit lite bloggsemester (vilket ni antagligen har märkt) men jag tänkte faktiskt göra ett försök med att komma ikapp lite. Jag orkar inte skriva något långt inlägg utan tänkte istället bjuda er på några bilder som får tala för sig själva. Jag har faktiskt hunnit med lite pyssel också men har tyvärr inte fotat allt =(  Jag har fler pysselprojekt på gång och lovar att återkomma till dem framöver.
Jag har faktiskt ÄNTLIGEN köpt en ny kamera, vilket leder till att jag fotar mycket mer och detta i sin tur leder förhoppningsavis till att jag scrappar ännu mer =)

Som sagt här kommer en del bilder...

Vi har äntligen byggt klar vår altan på baksidan, här är den ena delen av den...


När vi var i Stockholm passade vi även på att åka en kryssning till Mariehamn. Albin och Wilma trivdes väldigt bra i bollhavet som fanns på båten.
HITTA ALBIN!!!


Patrik var på 40-års kalas för några dagar sedan och jag fick äran att göra ett kort...



Jag fick även en beställning på ett bröllopskort. Det ser väldigt blankt ut på själva motivet, det är nämligen embossat med UTEE-pulver och sedan sönderbrutet för att få en krackelerad effekt (vilket inte syns här)


Det var lite blandat smått och gott. Hoppas att ni njuter av sommaren och att vi ses inom kort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar