måndag 15 augusti 2011

VARDAG IGEN...

Nu är vi åter tillbaka i vardagen igen. Det är med blandade känslor måste jag säga. Denna sommar har varit helt underbar, det var min första lediga sommar på minst 10 år. Att arbeta som lärare har många fördelar och en av dem är faktiskt sommarlovet. Jag har haft möjligheten att vara ledig tillsammans med mina barn i 8 veckor. Men nu är vi tillbaka till rutiner och tidiga mornar igen. Jag jobbar hemifrån idag och imorgon så det blev en liten lagom mjukstart. Barnen fick börja dagis och fritids kl 9:00 imorse och det räckte nog till första dagen. Själv sitter jag och försöker lusläsa den nya läroplanen samt att jag förbereder lite material till mina nya elever. Visst vore det skönt att fortsätta vara ledig några veckor till men samtidigt tycker jag att det är lite skönt när allt rullar på igen. Framför allt behöver jag komma tillbaka till mina fasta rutiner när det gäller träningen. Jag har varit alldeles för slö under sommaren, jag har misskött både träningen och kosten. Nu är det hårdkörning som gäller!
Jag hinner inte skriva så mycket mer just nu, måste passa på att jobba när barnen är på dagis och fritids.

Visar upp ett litet kort jag gjorde för några dagar sedan. Tänkte att det är bra att ha ett litet lager med vanliga "Grattiskort". Här är ett kort till en kille, jag har använt mig av hÄnglar & stÄnglars Skatekille.




Ha en underbar vecka allesammans! Lämna gärna en liten kommentar innan du surfar vidare =)
KRAM

LO: 2 st
Kort: 6 st
Altrat: 1 st
Totalt: 9 st
Kvar att skapa innan nästa shoppingrunda: 91 st

4 kommentarer:

  1. Hej och tack för söta ord hos mig! Såklart du är välkommen åter, men du, jag har idag bytt blogg, så ändra bokmärke till http://snorsk.blogspot.com

    Jättefint kort, supersnygga papper!!
    Ha en fin dag, kram Sara

    SvaraRadera
  2. Vad coolt kort =). Tack för titten hos mig, kommer tillbaka hit snart igen. Ska länka till dig med tänkte jag ska bara komma underfull med hur man gör ;-). Ha en bra dag. Kram Martina

    SvaraRadera
  3. Jag är lite nyfiken på var du köpt de svarta stängerna med byglar du har i ditt pysselrum.
    Ha en fin helg
    Kram Inga

    SvaraRadera
  4. De svarta stängerna kommer från IKEA!
    Anna

    SvaraRadera