söndag 7 augusti 2011

ÅRETS FÖRSTA JULKORT...

har jag skapat idag. Jag fick ett litet ryck tidigare idag och satte igång med årets skörd av julkort. Många av er tycker nog att det är helt galet och alldeles för tidigt, men för er andra korttillverkare är det säkert helt normalt (kanske till och med lite sent). Hur som helst... Jag fick till ett kort och sedan började jag känna mig lite konstig i kroppen. Kollade febern och insåg att jag hade en temp på 37.7 grader (normalt ligger jag på 36.6) hann tänka att: Jaha, då är det ngt lurt på gång. Sen gick det bara av farten, jag blev jättehängig och började frysa som om det vore rena rama vargavintern. Gick och la mig i sängen och kollade febern igen, ca 1 timme sen sist och då visade termometern 39,6 grader!!! Gissa om jag har varit helt däckad hela dagen/kvällen. Nu har jag kurerat mig med Alvedon och Ipren och febern går sakta men säkert ner. JAg håller tummarna för att natten blir lugn och att jag är pigg imorgon. Jag har nämligen planerat en tur till Sundsvall/Birsta imorgon för att gå på IKEA. Jag ska införskaffa en del möbler och annat smått och gott till Wilmas rum. Jag återkommer med bilder då allt är färdigt!
Nog klagande på min lilla sjukhistoria. Här kommer lite bilder på årets första men absolut inte sista JULKORT:

Jag hade några uppstämplade motiv av denna underbara tomte som jag har lånat av min kompis Boel. Jag målade endast blad och blommor/bär med Promarker och sedan använde jag mig av mina distressdynor för att färga in hela motivet. De röda bären förhöjde jag lite extra med röd Stickles. Papperen är från en gammal favorit serie Basic Grey´s Figgy Pudding. Jag blev helt eld och lågor när den serien kom och köpte massor av dessa papper, sen blev jag snål och ville inte använda dem för att de var så fina. Nu flera år senare känns de inte alls lika fina längre, men de gjorde bra ifrån sig på detta kort i alla fall...

Ett löv i metall och lite andra blommor och blad fick pryda ena hörnet...

Jag älskar dessa små söta papperspåsar...

Mini alfabetsstickers är perfekta till kort...

Denna underbara ljusstake är en Rubon från Panduro...

För att vi inte ska glömma sommaren redan och tänka för mycket på jul och vinter tänkte jag även dela med mig av ett drinktips. Denna drink har förgyllt många kvällar denna underbara sommar.

Allra bäst är det att förbereda den dagen innan den ska serveras....

Mosa sönder Piggelinglassar i en glasslåda.
Häll över önskad mängd med Bacardi Razz.
Blanda väl, det får gärna vara lite bitar av glassen kvar.
Frys in detta under natten! Det ska bli som en sorbé.
Skopa upp i stora glas precis innan servering och lägg i måååånga frysta hallon.
Fyll upp glaset med Sprite eller fruktsoda.

Drick och njut!

PS: Jag brukar oftast göra på ca 10-12 glassar och ca 5 dl Bacardi.

KRAM



LO: 0 st
Kort: 3 st
Altrat: 1 st
Totalt: 4 st
Kvar att skapa innan nästa shoppingrunda: 96 st

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar