fredag 12 augusti 2011

BILDER FRÅN SOMMAREN...

passar väl bra en dag som denna då det börjar närma sig höst och vardag igen. Idag har vi i familjen den sista riktiga semesterdagen tillsammans. Min sambo börjar jobba igen på måndag och jag börjar på onsdag. Jag kommer mest troligt att börja lite smått redan på måndag. Jag ska börja på en ny skola denna höst och känner att jag behöver lite extra förberedelsetid och väljer då att börja ett par dagar innan. Jag har även jobbat lite smått under sommarlovet med att skapa lite material osv.
Idag tänkte jag som sagt ge er några bilder från sommaren. Vi spenderade en vecka hos Patriks syster med familj i Stockholm. Våra barn älskar att bada och blev självklart överlyckliga då kusinerna hade en stor pool. De var dessutom väldigt varmt under de dagarna som vi var där så det var extra skönt med ett svalkande dopp.
När jag skapar gör jag det av många olika anledningar, framför allt är det för att jag ÄLSKAR att skapa men även för att det ger avkoppling, det är roligt och jag vill göra något för mina barn som de alltid kan ha kvar och minnas tillbaka sin barndom. Ibland händer det att det inte finns så mycket tid och inspiration som behövs för att jag ska vara så kreativ som jag själv vill. Vid dessa tillfällen passar jag på att slå två flugor i en smäll och liftar mig själv. Jag har som ni säkert redan vet två barn, Albin och Wilma. Det händer ganska ofta att jag fotar dem i liknande situationer och då går det även bra att scrappa dessa bilder med samma upplägg. Det är just det som jag har gjort med dessa badbilder, idag tänkte jag visa er en LO när Albin myser på i poolen hemma hos sina kusiner. Jag har gjort en väldigt enkel LO, jag har utgått från en vit cardstock och har sedan kletat med gesso och akrylfärg. Jag har använt mig av lite 3-D lack för att skapa små "vattendroppar" och sedan har jag använt bokstäver och lite blingbling. Så här blev resultatet:

Jag återkommer inom kort med den liftade versionen...

Ha en underbar fredag så länge!

LO: 1 st
Kort: 4 st
Altrat: 1 st
Totalt: 6 st
Kvar att skapa innan nästa shoppingrunda: 94 st

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar