torsdag 2 juni 2011

FY SKÄMS...

på mig. Jag har varit en urusel bloggare den senaste tiden. Jag ber så mycket om ursäkt! Jag kan inte annat säga än att Livet har kommit emellan. Det har bara rullat på dag ut och dag in. De senaste veckorna har varit väldigt intensiva på jobbet vilket har gjort att jag inte har haft så mycket energi kvar när jag så väl har kommit hem. Men nu är det Äntligen några dagars ledighet och sen är det bara att lägga in sista växeln innan det blir SOMMARLOV =)  Jag kan knappt fatta att jag ska vara ledig hela sommaren. Jag har inte varit riktigt ledig en sommar på ca 10 år. Semesterplanerna är tack och lov knappt planerade. Det ska bli så skönt att få vara hemma och bara ta dagen som den kommer. Vi ska ta en liten biltur ner till Stockholm och hälsa på barnens kusiner, men det är allt som är bestämt.

Jag har faktiskt spenderat en hel del tid i pysselhörnan men tyvärr har jag inte dokumenterat allt.
Jag har massor av inspiration just nu men tyvärr alldeles för liten tid. Jag hoppas verkligen att inspirationen håller sig kvar under sommaren och att det blir några regniga dagar.

För ett tag sedan så ordnade världens bästa Scrapbooking förening (JASS) en Scrapweekend här i trakterna. Det var en mycket lyckad helg med massor av roliga tävlingar/utmaningar och massor av trevliga och kreativa scrappare. Jag blir lika överlycklig varje gång jag deltar på sådana arrangemang, det är så kul att få träffa likasinnade och scrappa tillsammans samtidigt som man får umgås och surra lite. Vi fick ett varsitt välkomstkit på träffen och allt material kom från världens bästa Scrapbutik, nämligen http://www.scraplagret.se/ Har du aldrig varit in i den butiken så kan jag varmt rekommendera denna. Emma är så otroligt trevlig och serviceinriktad, bra priser och superduper snabb leverans. Jag var tvungen att shoppa lite där idag ;)
Hur som haver, detta kort gjorde jag på träffen med material från välkomstkitet:


Dessa underbara blommor har blivit en liten favorit hos mig, självklart måste jag även dutta dit lite glitter...
Bokstäverna fick dessutom lite 3-D lack på sig.


Till träffen hade jag även förberett ett par dopkort som jag och Boel hade en liten demo på. Jag tycker att dessa dopklänningar blir så söta. De är dessutom jätte enkla att göra. Jag har använt mig av Maja designs papper som även de är en av mina favoriter...



Nu ska jag invänta att min sambo och dotter kommer hem med lite målarfärg, det är dags att måla vår nybyggda altan. Snart är den helt färdig.... Jag längtar efter varma sköna sommarkvällar då jag ska sitta där ute och avnjuta ett glas rött med lite tända ljus och förhoppningsvis lite trevligt sällskap =)

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar