fredag 3 juni 2011

Vissa papper....

fastnar jag för direkt! Precis så var det när jag såg detta rosa papper med en underbar fjäril på. Jag såg direkt framför mig vad jag skulle göra med just detta papper. En snabb och enkel LO var min tanke! Allt fanns ju redan på plats, en härlig färg (rosa) en fjäril och en snygg journalingruta. Det var helt enkelt bara ett/två kort som saknades. Jag bestämde mig även direkt för att göra något till Wilmas album och att jag ville använda mig av svart/vita foton. Sagt och gjort... Jag köpte papperet och for hem till pysselhörnan, ca 15 minuter senare var denna LO färdig. Wilma blev jättenöjd över resultatet =)

Så här blev det:


Idag har vi varit och hälsat på mina föräldrar i stugan. Det var jättemysigt men vädret kunde ha fått varit bättre. På vägen hem var vi nära att krocka =(  Det dök upp en grävling på vägen som en liten "gubben i lådan". Jag som är djurvän och kan för mitt liv inte tänka tanken på att skada ett djur försökte självklart att väja för denna lilla varelse. Det kanske inte var så smart kan jag tänka så här i efterhand. För helt plötsligt har jag kommit över på fel sida av vägen och ser att jag får möte. Jag får PANIK och svänger hastigt och lustigt över till min sida av vägen igen och hinner helt enkelt inte tänka klart. Ser en parkering och svänger snabbt in och stannar bilen. Då kom jag och tänka på den stackars lilla grävlingen igen. Jag hann inte riktigt förstå om jag körde på den eller inte. Kliver ur bilen och går iväg för att se om jag ser den, men hittar den inte. Den borde alltså ha klarat sig med livet i behåll =)  Jag går tillbaka till bilen och försöker lugnt och sansat förklara för mina barn vad som hände. Tack och lov att allt gick bra och att alla mår fint!
Nu ska jag ägna en liten stund åt min pysselhörna! Idag fick jag mitt paket från Scraplagret, som jag sagt tidigare... SUPERSNABB LEVERANS! Jag beställde igår mitt på dagen (dessutom en röd dag) och fick mitt paket redan idag =)  Massor av fina papper från Maja Design, rosor och lite metalldekorationer. Nu kliar det i mina pysselfingrar igen och jag vill bara sätta mig ner och pyssla.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar