lördag 26 februari 2011

KLET- OCH KLADDKURS...

är vad som händer i helgen. Jag har under några veckor gått och längtat till att det skulle bli just denna dag!!
Jag anmälde mig nämligen till en webbkurs hos Mollys Scrapbooking för ett tag sedan och idag är det den stora Dagen =)
Tyvärr så bestämde sig min kropp för att protestera lite mot denna kreativa dag. Jag har jätteont i halsen, örat och är allmänt seg i kroppen. Men nu har jag stoppat i mig några alvedon och tyckte minsann att lite, lite pyssel kan inte skada. Pyssel enligt mig är en mycket bra medicin =)
Hur som haver... Kursen är som sagt en klet och kladdkurs. Man har fått chansen att leka med färger av olika slag, framför allt mist och akryl. Jag är helt såld på att leka med dessa färger sen en tid tillbaka och denna kurs är som klippt och skuren för mig. Jag ÄLSKAR att skapa med dessa produkter. Jag har gjort en LO och tror att jag måste göra minst en till. Annars är det ju orättvist mot Wilma om jag bara gör en till Albin ;-)

Här får ni se lite bilder från mitt skapande idag... Kanske kommer det mera!!

Den här bilden betyder väldigt mycket för mig, det är pojkarna i mitt liv =)
Det var ett självklart val att använda denna bild i dagens skapande...


Här är en del av de färger som jag kommer att använda under dagen...


Här är en bild på hur den vita cardstocken börjar få ett helt annat utseende...
En dag som denna är jag glad att ha min scraphörna i tvättstugan, där jag har tillgång till en diskbänk =)


Så här ser det färdiga resultatet ut...
Dock vill jag tillägga att det inte är ngt gråtti bakgrunden,
det är skuggor pga att papperet är lite fuktigt och viker sig en aning vid fotograferingen...


Här kommer det lite detaljbilder...
Här är en chipboard som jag först använde som mask
när jag sprayade med misten och sedan har jag målat den i svart akrylfärg
och monterat fast den med lim som en ram runt texten.


Jag har även använt lite Washitejp från Tim Holtz och en lite biljett...
Knapparna är egentligen genomskinliga och glittriga (vilket inte syns så bra på bild).


Här har jag kladdat färg på en utriven boksida.
Jag har grundat med Gesso och sedan använt lite glimmermist för att få ett fint skimmer,
har även inkat kanterna med lite ljus chalk.
Självklart har jag även gått loss med lite Stickles, Stardust =)


Det var allt för stunden, nu måste jag ta en alvedon till och fortsätta...


7 kommentarer:

  1. Vilken underbar LO du fick till!

    SvaraRadera
  2. Ja de är helt underbart att få leka med färg :)

    SvaraRadera
  3. oo så ljuvlig.. jag gillar verkligen allt det blå och hur det passar så superbra till fotot!

    SvaraRadera
  4. Jättefin blev din LO med klet och kladd! Jag har inte sat på texen ännu annars är den klar och alldeles vågig...

    Charlotta / La Vikinga

    SvaraRadera